Το κουρδιστό πορτοκάλι του Anthony Burgess | Θέατρο Αποθήκη (10/4/2014)

Σχολιάστε

12/04/2014 από cmorfakis

image_gallery2

Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον μια ομάδα νεαρών προβαίνει σε βιαιότητες: βανδαλισμούς, κλοπές, βιασμούς χωρίς λόγο ενώ δείχνει να το διασκεδάζει πολύ. Μετά από ένα ατυχές συμβάν, ο Άλεξ βρίσκεται στη φυλακή όπου διαλέγει να ακολουθήσει ένα νέο σωφρονιστικό πρόγραμμα που επινόησε η κυβέρνηση. Στην ουσία πρόκειται για ένα παβλοφικό πείραμα με πειραματόζωο τον ίδιο. Το κουρδιστό πορτοκάλι του Antony Burgess πρόκειται για ένα έργο δυστοπικό που περιγράφει όχι μόνο τον κόσμο της βίας που κυριαρχεί στις σύγχρονες μητροπόλεις αλλά και τον τρόπο κατασκευής μέσω της επιστήμης ενός «ιδανικού» αλλά παράλληλα και «διατροφικού» κόσμου. Το σπουδαίο αυτό έργο που με μεγάλη επιτυχία μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο ατύχησε στην σκηνική του παρουσίαση στο Θέατρο Αποθήκη.

Πράγματι απορώ με τις διθυραμβικές κριτικές για Το κουρδιστό πορτοκάλι του Anthony Burgess σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα ως μια από τις καλύτερες παραστάσεις της σεζόν 2013-14. Η ξεπερασμένη αισθητική, αρχών δεκαετίας του 1990, στη σκηνοθεσία δείχνει την απουσία φαντασίας αλλά και την προχειρότητα με την οποία ο σκηνοθέτης παράγει τα τελευταία χρόνια μια σειρά από έργα φασόν. Ένα έργα δυναμικό και βίαιο καταντά άνευρο και κουραστικό χωρίς ενδιαφέρον και το χειρότερο καρικατούρα. Με έμφαση στη χορογραφική και όχι τόσο στη θεατρική απόδοση του έργου οι ηθοποιοί περιφέρονται επί σκηνής χωρίς κανένα ιδιαίτερο νόημα ή σκοπό πέρα από μια απλοϊκή περιγραφή της δράσης του έργου. Το σκηνικό τετριμμένο και χωρίς έμπνευση ήταν ένα από τα χιλιάδες της σειράς που βλέπουμε συχνά σε ελληνικές παραγωγές, ενώ οι βιντεοπροβολές στο πλάι των καθισμάτων, εκτός πεδίου των θεατών, δεν εκτελούσαν κανένα σκοπό αφού κανείς δεν τις παρακολουθούσε. Ένας παπαϊωαννικός στην κίνηση Άρης Σερβετάλης εμφανώς κουρασμένος δεν ενθουσίασε με την ερμηνεία του η οποία κινείται στα γνώριμα πλαίσια που πάντα παίζει. Το γεγονός ότι το έργο ονομάζεται Κουρδιστό πορτοκάλι δε σημαίνει ότι και ο πρωταγωνιστής θα πρέπει να συμπεριφέρεται ως νευρόσπαστο. Από την άλλη ένας γνώριμος στο θεατρικό του παίξιμο Αντίνοος Αλμπάνης δεν προσφέρει μια διαφορετική ερμηνεία ως γιατρός Μπρόνσκι. Οι υπόλοιποι συντελεστές, γιατί ηθοποιούς δεν τους λες, παντελώς αδιάφοροι σημείο να απορείς που τους επέλεξαν για να παίξουν. 

image_gallery2 (2) image_gallery2 (3) image_gallery2 (4) image_gallery2 (5) image_gallery2 (6) image_gallery2 (1)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: