«Φάουστ» του Γκαίτε | Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών (24/1/2014)

4

25/01/2014 από cmorfakis

DSC_1307_site_gal.jpg

Κρίμα που απαγορεύτηκε η ρίψη ζαρζαβατικών στο θέατρο καθώς με τη συγκεκριμένη σκηνοθεσία του Φάουστ του Γκαίτε από τον κ. Μαρμαρινό θα ξεπουλούσε η κεντρική λαχαναγορά Αθηνών. «Μια απόλυτα προσωπική κατάβαση στη σκοτεινιά της ανθρώπινης Επιθυμίας, σ’ αυτήν τη Νέκυια του ευρωπαϊκού πνεύματος, σε ένα κείμενο / επιχείρημα που ταξιδεύει μαζί μας σε κάθε κρίσιμη περίοδο της ανθρώπινης Ιστορίας«, έτσι περιγράφει το πλήρως αποτυχημένο του εγχείρημα ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Αλλά το κεντρικό ερώτημα που αναδύεται σε όποιον είχε την ατυχία να παρακολουθήσει την παράσταση είναι το εξής: ως πότε οι υπερφίαλες μπουρδολογίες θα βαφτίζονται «ρηξικέλευθα θεατρικά διαβήματα«; Δε γνωρίζω αν είναι περισσότερο τραγικό το γεγονός ενός κατά φαντασίαν σκηνοθέτη ή της ύπαρξης ενός ψευτοκουλτουριάρικου κοινού που ψυχαναγκαστικά τον παρακολουθεί επί 240 λεπτά!!! Γιατί η πλειοψηφία των σκηνοθεσιών του κ. Μαρμαρινού είναι τόσο μπαγιάτικες όσο τα ψάρια του Αλφαβητίξ στον Αστερίξ. Δυστυχώς, στη συγκεκριμένη παράσταση η εξαιρετική έμμετρη μετάφραση του Πέτρου Μάρκαρη καταστρέφεται και χάνεται από τις ασυναρτησίες και φαντασιοπληξίες που ο κ. Μαρμαρινός θέλει να ονομάζει σκηνοθεσία. Οι άμοιροι ηθοποιοί, πολλοί εκ των οποίων αρκετά αξιόλογοι, περιφέρονται επί σκηνής εκφέροντας αποσπάσματα από τον Φάουστ του Γκαίτε και κάνοντας μια σειρά από ασυνάρτητες και ανόητες κινήσεις. Όσο για τα σχεδόν ανύπαρκτα σκηνικά της παράστασης αυτά θυμίζουν μια κακοαντιγραμμένη αναπαραγωγή των αντίστοιχων σκηνικών της παράστασης Η Επιστροφη του Οδυσσεα από την Schaubuhne Berlin σε σκηνοθεσία του Ντάβιντ Μάρτον. Πραγματικά, είναι ανάξιο λόγου να αναφερθεί κριτικά κανείς σε μια παράσταση όπως ο Φάουστ που μοναδικό σκοπό είχε να επιβεβαιώσει προφανώς το αυτοεγώ του σκηνοθέτη και να χαρακτηριστεί από τους γνωστούς αυλοκόλακες και χιστεροκουλτουριάδες ως «μεταμοντέρνο σκηνοθετικό αριστούργημα». Το να βαφτίζεται πρωτοποριακή και μεταμοντέρνα η κάθε ασυναρτησία για να καλύπτεται η ανικανότητα και η έλλειψη σκηνοθετικής έμπνευσης εξηγεί πολλά για την κατάντια του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου. Συμπερασματικά, ο Φάουστ του Γκαίτε όπως παρουσιάστηκε από την κ. Μαρμαρινό στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών αποτελεί μια από τις πιο προσβλητικές παραστάσεις αισθητικά και σκηνοθετικά. 

DSC_1165_site_gal.jpg DSC_1177_site_gal.jpg DSC_1363_site_gal.jpg DSC_1370_site_gal.jpg DSC_1557_site_gal.jpg

Advertisements

4 thoughts on “«Φάουστ» του Γκαίτε | Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών (24/1/2014)

  1. Ο/Η Pioupiou λέει:

    Καλά όσα γράφεις, ορθογραφία σκοπεύεις να μάθεις; Αυτό το τρίτο πρόσωπο της παθητικής φωνής το έχεις σκοτώσει… Συνιστώ τη χρήση και ενός θησαυρού της Ελληνικής, διότι η λεξιπενία σου παραλληλίζεται πλήρως τα σκηνοθετικά ευρήματα του Μαρμαρινού: ανακύκλωση!
    Επίσης, το θέμα σου με τα ζαρζαβατικά, τις μαγκούρες και τα λοιπά αστεία που παραπέμπουν σε κριτική μεσοαστής Ροζίτας Σώκου, να το ψάξεις. Τέλος, καλύτερα να διαβάσεις και λίγο για την ορολογία του θεάτρου, αν θες να γράφεις κριτικές, παρά γελοίες απόπειρες για εκβιασμένο γέλιο…

  2. Ο/Η nata66 λέει:

    Συμφωνώ απόλυτα!
    Τετράωρη κακοποίηση.
    Όχι κύριε Μαρμαρινέ, δεν θα ξαναπάρουμε

  3. Ο/Η ΑΦ λέει:

    Διαβάζω κάθε ανάρτηση σας. Αλήθεια πέρα απο τον Μαρμαρινό, που τον αδικείτε γιατι κατα την γνώμη πολλών συναδέλφων σας εχει προσφέρει στο ελληνικό θέατρο έχετε γράψει κατι καλο για κάποια παράσταση ; Πέρα απο όπερες που ανεβαίνουν στο Μόναχο πχ; Δεν υπερασπίζομσι τον Μαρμαρινό γιατι στον Φαουστ ηταν ανεπαρκής, καθώς δεν μπόρεσε να περάσει το κειμενο στο κοινό αν αυτο είχε παντελή αγνοια. Χρειάζεται όμως να είστε τόσο απαξιωτικός;

    • Ο/Η cmorfakis λέει:

      Με μια πιο προσεκτική ανάγνωση θα εντοπίσετε αρκετές θετικές εντυπώσεις για διάφορες παραστάσεις και δρώμενα. Για την ανικανότητα του σκηνοθέτη να μεταδώσει αυτό που θέλει δε φταίει ποτέ το κοινό. Άλλωστε ένας ταλαντούχος θα μπορούσε να αποδώσει τον Φάουστ χωρίς καθόλου κείμενο. Πολλές φορές είναι δυσάρεστο να λέει κανείς τα πράγματα όπως ακριβώς είναι και όχι όπως ένας «σκηνοθέτης» έχει μάθει να του τα λένε οι δημόσιες σχέσεις του σε διάφορα μέσα ενημέρωσης. Όταν υπάρχει κάτι φρέσκο και πρωτοποριακό πάντα το επικροτούμε και το απολαμβάνουμε αλλά δυστυχώς το σύγχρονο ελληνικό θέατρο είναι τραγικό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: