Περιποιητής φυτών του Παύλου Μάτεσι | Εθνικό Θέατρο (30/12/2013)

Σχολιάστε

30/11/2013 από cmorfakis

b_3334_a20

«Με όπλο το χιούμορ, τον σαρκασμό, την πληθωρική γλώσσα και τη βαθιά κατανόηση της ανθρώπινης φύσης, ο Παύλος Μάτεσις, ένας από τους σημαντικότερους έλληνες συγγραφείς όχι μόνον του θεάτρου αλλά και της πεζογραφίας μας, συνθέτει ένα από τα καλύτερα νεοελληνικά έργα του 20ού αιώνα. Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκονται δύο ηθοποιοί, ‘νέα ταλέντα’ εδώ και χρόνια, που δεν έχουν αναδείξει ποτέ το ταλέντο τους, γιατί διστάζουν να αντιμετωπίσουν το κοινό τους (σημ.: πόσα τέτοια νέα ατάλαντα-ταλέντα έχει γεμίσει το ελληνικό θέατρο στις μέρες μας…). Έχοντας αποδράσει από το κοινωνικό περιβάλλον, ζουν φοβισμένοι, σαν φτωχοδιάβολοι, απομονωμένοι και αποξενωμένοι, βασίζοντας την ύπαρξή τους στη σχέση τους με τον μοναδικό άνθρωπο που συναντούν, έναν περιποιητή φυτών, που θα αποδειχτεί καταλύτης για τη ζωή τους.

Ο Μάτεσις θέτει με το έργο του διαχρονικά ανθρώπινα ερωτήματα: ελευθερία, αγάπη, συντροφικότητα, μοναξιά, αλληλοβοήθεια, αναζήτηση ενός νοήματος ζωής. Με κοφτερή γλώσσα, εκρηκτική φαντασία και ευφυείς θεατρικές καταστάσεις, ο Μάτεσις παραδίδει μια εξαιρετική αλληγορία για την ανθρώπινη κατάσταση και μια φάρσα για τη ζωή και το θάνατο. Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ένας από τους πιο ανερχόμενους σκηνοθέτες της νέας γενιάς, ο βραβευμένος για την ταινία του ‘Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού’, Έκτορας Λυγίζος«. Διαβάζεις αυτή την εισαγωγή για το έργο και σκέφτεται Παύλος Μάτεσις σε σκηνοθεσία του Έκτορα Λυγίζου θα αξίζει κανείς να παρακολουθήσει αυτή την παράσταση για το τρόπο με τον οποίο θα προσεγγιστεί το έργο. Φρούδες ελπίδες!!!

Ο Περιποιητής φυτών του Παύλου Μάτεσι σε σκηνοθεσία του Έκτορα Λυγίζου αποτελεί την απόλυτη θεατρική αποτυχία στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν του Εθνικού Θεάτρου (ΕΘ). Μπορεί στο σινεμά η σκηνοθετική δεινότητα του Έκτορά Λυγίζου να περισώζεται από το μοντάζ στο θέατρο σανίδι ωστόσο δε σώζεται με τίποτα. Η κάκιστη αν όχι ανύπαρκτη σκηνοθεσία σε συνδυασμό με ένα χωρίς καθόλου ενδιαφέρον κείμενο, τι και αν ήταν του Παύλου Μάτεσι, σε έκαναν να βαρεθείς και να θέλεις να αποχωρήσεις μέσα στα πρώτα 10 λεπτά (και πολλά λέω). Πραγματικά αν υπάρχει κοινό που μπορεί να του άρεσε η συγκεκριμένη παράσταση τότε είναι άξιο της απαιδευσιάς του. Τα ανύπαρκτα σκηνικά και οι αδιάφορες ερμηνείες των συντελεστών της παράστασης επιδεινώνουν περισσότερο το μέγεθος της θεατρικής πατάτας. Και αν μπορεί κανείς να πει ότι αυτή η κριτική είναι πολύ αυστηρή θα ανταπαντούσα ότι είναι απόλυτα δίκαιη. Ένας βραβευμένος και «πολλά υποσχόμενος» σκηνοθέτης με ελάχιστη αξιοπρέπεια δεν θα άφηνε ποτέ να εκτεθεί στο κοινό με μια τόσο κακής ποιότητας παράσταση. Το μόνο που έσωζε την συγκεκριμένη παραγωγή ήταν ο νεαρός ηθοποιός Μιχάλης Κίμωνας που στην πρώτη του μετά την σχολή του Εθνικού Θεάτρου παράσταση ατύχησε από τη σκηνοθεσία.

b_3338_a15 b_3336_a25 b_3335_a23 b_3329_a11 b_3328_a5 b_3330_a13 b_3331_a17 b_3333_a19

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: