C(H)ŒURS – Alain Platel | La Monnaie / De Munt, Teatro Real Madrid, Free Online Streaming (17/9/2013)

Σχολιάστε

18/09/2013 από cmorfakis

obraplatel--644x362

As he did with Mozart (Wolf), Monteverdi (Vsprs) and Bach (Iets op Bachand Pitié!), Alain Platel immerses us in an extraordinary musical, choreographic and human experience based on extracts for chorus by Verdi and Wagner whose bicentenaries we are celebrating this year. 80 chorus singers from the Teatro Real and 10 dancers will gather on stage to explore the power of these opera fragments which – in the 19th century – expressed people’s aspirations to liberty and national unity. How can these aspirations be interpreted today, at a time of introspection concerning identity and protests by indignados? How can the irresistible emotion which emanates from these big collective choirs be presented without losing the individual heart beat? Alain Platel and his impressive group of performers give shape and voice to these questions with a poignant commitment, in a tribute to what brings us together and sets us apart.

Το C(H)ŒURS του Alain Platel, που παρουσιάστηκε στο Teatro Real Madrid σε συμπαραγωγή με το La Monnaie / De Munt, ήταν μια ιδιαίτερη παράσταση χορού. Ο Alain Platel, ιδρυτής της διεθνούς φήμης ομάδας χορού Les Ballets C de la B (pour Les Ballets contemporains de la Belgique), δημιουργεί ένα προσωπικό στυλ χορογραφίας που συνδυάζει διαφορετικές τέχνες όπως ο χορός, το θέατρο, η μουσική και το τσίρκο. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζει την ορχηστρική μουσική σε μεταμοντέρνο χορό, δίνοντας έμφαση στις ψυχιατρικές διαταραχές της δημιουργίας και χρησιμοποιώντας στην κινησιολογία του μια ακολουθία φαινομενικά άχρηστων κινήσεων ψυχιατρικών ασθενών. Επίσης, για μια περίοδο από το 2003 ως το 2009 αφιερώθηκε στην κατανόηση της νοηματικής γλώσσας και της χρήσης της στη χορογραφική κινησιολογία.

Στο C(H)ŒURS ο Alain Platel, εξερευνά την ένταση μεταξύ της ομάδας και του ατόμου μέσα από διάσημα χωροδιακά του Giuseppe Verdi [Messa da Requiem (Dies Irae, Tuba mirum, Agnus Dei, Libera me)· Nabucco (Va pensiero)· Macbeth (Patria oppressa!)· La Traviata (Parigi, o cara, Preludio Atto III, Preludio Atto I)] και του Richard Wagner [Lohengrin (Vorspiel, Heil! König Heinrich!)·  Tannhäuser (Pilger-Chor, O du, mein holder Abendstern)· Die Meistersinger von Nürnberg (Wach auf!, Vorspiel 3. Aufzug)]. Ένα από τα βασικά ερωτήματα που θέτει αφορά τη σχέση μεταξύ του προοδευτικού εθνικισμού του 19ου αιώνα των Verdi και Wagner σε σύγκριση με την αυξανόμενη τρέχουσα τάση των κρατών να κλειστούν / απομονωθούν στον εαυτό τους; Όπως σημειώνει ο Hildegard De Vuyst το C(H)ŒURS είδε το φως σε μια περίοδο έξαρσης της παγκόσμιας έκφρασης της αγανάκτηση των πολιτών, από την αραβική άνοιξη, το Occupy Wall Street και τις διαδηλώσεις στην Ελλάδα. Αυτό είναι το πλαίσιο C(H)OEURS. Ορισμένα από τα βασικά σημεία της ερμηνείας του C(H)OEURS από τον Hildegard De Vuyst συνοψίζονται στα ακόλουθα:

  • Οι άνθρωποι τραγουδούν μαζί για πολύ διαφορετικούς λόγους: επειδή ζουν στον ίδιο δρόμο ή προέρχονται από την ίδια περιοχή, επειδή είναι gay, επειδή αγωνίζονται ενάντια στην αδικία, επειδή είναι Εβραίοι ή κωφοί. Αλλά το κάνουν αυτό στη δική τους μικρή γωνιά.

  • Εκτός από τη χορωδία επί σκηνής, μια ομάδα δέκα χορευτών του les ballets C de la B διερευνηθούν πως μια σειρά σπαστικών, παρορμητικών και υστερικών κινήσεων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μια πραγματική γλώσσα κίνημα. Μπορούμε πραγματικά να πούμε τα πάντα με αυτό το σύνολο των κινήσεων; Μέσα από την οργή ​μπορούμε να φέρουμε σε πέρας μια εξέγερση; Μπορούμε να ανακαλύψουμε εκ νέου την κοινωνία;

  • Η χορωδία είναι ο τέλειος μουσικός αστερισμός στον οποίο η ατομική φωνή πρέπει να συγχωνευτεί σε ένα ευρύτερο σύνολο. Σήμερα, μετά την απόλυτη βασιλεία του ατομικισμού, οι άνθρωποι λαχταρούν μια βαθύτερη συναναστροφή και κατανόηση του πλησίον τους. Σε αυτό το πλαίσιο στο C(H)OEURS, χορωδία και χορευτές είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η χορωδία είναι η φωνή, η λέξη, ο λόγος, οι άνθρωποι, το δημόσιο, ο έξω κόσμος. Από την άλλη οι χορευτές είναι το σώμα και ο πόνος, η κραυγή, το big bang, η κτηνωδία, η απώλεια των αισθήσεων, η οικειότητα, ο πρόλογος Αυτοί προσπαθούν για πολύ καιρό για το ίδιο πράγμα, αλλά προσπαθούν να φθάσουν με διαφορετικούς τρόπους, μέσω διαφορετικών διαύλων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, χορωδία και χορευτές έρχονται μαζί, προκαλούν ο ένας τον άλλο, μολύνουν ο ένας τον άλλον.

  • Το σύμβολο του C(H)OEURS είναι το ανοικτό στόμιο. Η φωνή του πολίτη; Ή η σιωπηλή κραυγή; Το σιωπηλό στόμα; Η γροθιά στο στόμα για σιωπήσει κανείς; Το σιωπηλό στόμα που δε βγάζει ομιλία αλλά μόνο ήχους. Που δεν είναι σε θέσει να πει κάτι αλλά βγάζει άναρθρους ήχους μιας παγκόσμιας διαμαρτυρίας, η έλλειψη μιας καλά ορισμένης εναλλακτικής λύσης.

  • Στο C(H)OEURS, τίθενται ορισμένα ερωτήματα στους 84 καλλιτέχνες και οι απαντήσεις εμφανίζονται με τη μορφή ενός κινήματος. Αυτή η «κοινωνική χορογραφία» θεσπίστηκε από την Christine De Smedt, μια άλλη χορογράφος της ομάδας Les Ballets C de la B, ως ένας τρόπος για να μπορέσουν μεγάλες ομάδες μη επαγγελματιών να εκτελέσουν άμεσα χορογραφίες.

Επίσης, ένα εξαιρετικό κείμενο του Jan Vandenhouwe για το C(H)ŒURS μπορεί κανείς να διαβάσει εδώ. Τέλος, μια σύντομη συνέντευξη του Alain Platel μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

1331403638-alain-platels-project-choeurs-at-the-teatro-real-in-madrid_1099091maxresdefault

Η αποδοχή από το κοινό του C(H)ŒURS ήταν διχασμένη με ζωηρές ζητωκραυγές αλλά και κάποιες αποδοκιμασίες. Προσωπικά θεωρώ πως η σύλληψη και ιδέα του Alain Platel ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αλλά υπήρχαν προβλήματα στη μετάδοση και κατανόησής της από το κοινό. Ένα από τα βασικά αρνητικά της παράστασης ήταν η μεγάλη διάρκεια καθώς θα μπορούσαν να τεθούν τα συγκεκριμένα ερωτήματα σε μια παράσταση πιο σφιχτοδεμένη και με μικρότερη διάρκεια. Ήταν ενδιαφέρον για περίπου 60 λεπτά αλλά μετά σε έκανε να βαρεθείς. Στα θετικά της παράστασης μπορούν να προσμετρηθούν ορισμένα εμπνευσμένα σημεία της χορογραφίας του Alain Platel αλλά και η εκφραστικότητα των χορευτών της ομάδας Les Ballets C de la B. Συμπερασματικά, το C(H)ŒURS του Alain Platel παρά τις όποιες αδυναμίες του ήταν μια παράσταση ιδιαίτερη και εντυπωσιακή η οποία σε προβληματίζει ως ένα βαθμό αλλά με την οποία μπορείς να ψυχαγωγηθείς ευχάριστα παρακολουθώντας τη.

1331403638-alain-platels-project-choeurs-at-the-teatro-real-in-madrid_1099091

68707442

choeurs-644x3621

Start streaming C(H)ŒURS

La Monnaie lets you discover all of its opera productions for free on the internet. For up to three weeks following the last performance of a show, you can watch or watch again our operas for free on this website.

C(H)ŒURS is available from Tuesday 10 (8pm) to Monday 30 September 2013 included.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: