Modest Mussorgsky – Boris Godunov | Bayerische Staatsoper, live streams online free (26/7/2013)

Σχολιάστε

29/07/2013 από cmorfakis

BQHq3oPCQAAvxrl

«Child murder, scheming monks and a tsar lapsing into madness – Modest Mussorgsky spread the thematic arc wide in his choral opera, which he began to work on from 1868, and with which he attempted to awaken an awareness of his own time through the indirect route of a historic story. As an artist of the 19th century, he was driven by the psychology of the masses. Thus, in Boris Godunov, alongside the hero of the title, the main role is actually taken primarily by the Russian people, rejoicing, starving, demanding and questioning. «Uncovering the fine features of human nature and the mass of humanity, stubbornly drilling in these unexplored regions and conquering them – this is the mission of the true artist. Onward to new shores!».

Με την όπερα του Modest Mussorgsky – Boris Godunov ολοκληρώθηκαν οι live streams online μεταδόσεις της Bayerische Staatsoper για την καλλιτεχνική περίοδο 2012-2013. Για μια ακόμη φορά είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μια σπουδαία παραγωγή ενός σημαντικού οπερετικού έργο – παρότι προσωπικά βρίσκω λίγο κουραστική αυτή την όπερα. Το συγκεκριμένο έργο είναι ιδιαίτερα επίκαιρο λόγο του πολιτικού του μηνύματος και η επιλογή της Bayerische Staatsoper κρίνετε απόλυτα πετυχημένη.

Η υπόθεση του έργου Boris Godunov βασίζεται σε λογοτεχνικό έργο του Alexander Pushkin. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα «ρεαλιστικό δράμα σαιξπηρικού ύφους βασισμένο σε ένα ιστορικό θέμα το οποίο ο Ρώσος δραματουργός επεξεργάστηκε το 1825, Πραγματεύεται, κατά κύριο λόγο, έναν μύθο του 16ου αιώνα, ο οποίος αναβίωσε στην Ιστορία της Ρωσικής Αυτοκρατορίας του Karamzin. Η όπερα παρουσιάζει σε είκοσι τέσσερις ασύνδετες μεταξύ τους σκηνές, γεγονότα που σχετίζονται με τις σκοτεινές δολοπλοκίες γύρω από την άσκηση της απόλυτης εξουσίας κατά τη γνωστή ως ‘Εποχή των ταραχών’, με άλλα λόγια, κατά την τραγική περίοδο της ρωσικής ιστορίας που ξεκινά με το θάνατο του τσάρου Φιοντόρ Α’ και τελειώνει με τη στέψη του πρώτου Ρομανώφ, με έμφαση στην περίοδο βασιλείας του Μπορίς Γκοτουνόφ». Μια σύνοψη του έργο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η σκηνοθεσία του Calixto Bieito είναι εξαιρετική και αρκετά ευρηματική παρότι σε ορισμένα σημεία δε βοηθά η πλοκή της όπερας. Ωστόσο, θεωρώ αρκετά σημαντική τη μεταφορά της υπόθεσης στην σύγχρονη εποχή ως μια κριτική στην κατάχρηση εξουσίας και την απολυταρχική άσκησή της από τους παγκόσμιους ηγέτες. Χαρακτηριστική είναι η καυστική σκηνή με τις φωτογραφίες – πλακάτ γνωστών ηγετών από την Ευρώπη, Αμερική και Ασία ως ένα σχόλιο γελοιοποίησης των απολυταρχικών μεθόδων εξουσίας τους. Βέβαια θα ήταν περισσότερο πετυχημένο αν μεταξύ των πλακάτ υπήρχε και η φωτογραφία της Γερμανίδας Καγκελαρίου Άγκελας Μέρκελ αλλά οι παραγωγοί απέφυγαν τις κακοτοπιές!!!

Για τους συντελεστές της παράστασης έχω να σημειώσω ότι όλοι ήταν εξαιρετικοί και χαιρόσουν να τους απολαύσεις. Σύντομη κριτική σίγουρα αλλά πιστεύω ότι καλύτερα να παρακολουθείς αυτές τις πρωτοποριακές παραστάσεις παρά να διαβάζεις για αυτές. :Ο)

rsys_36075_511bb2fea2db3 rsys_36069_511bb03163315 rsys_36065_511bae0553a85 rsys_36061_511bad23b87e7 rsys_36057_511bacd8d7172rsys_36052_511a5ac73db03 rsys_36053_511a5aea4762drsys_36031_5119014b398e4

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.631 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: