Giuseppe Verdi – Il trovatore | Bayerische Staatsoper, live streams online free (5/7/2013)

Σχολιάστε

06/07/2013 από cmorfakis

rsys_36980_51c967af6f0ec

«If you travel to India and to Central Africa, you’ll hear Trovatore. Nine years after the triumphant first performance, Verdi’s opera had achieved the worldwide popularity that moved the composer to make this comment. The fabric of the opera could hardly be more gloomy: a gypsy who wishes to avenge the death of her mother at the stake, a count who wishes to use the execution of this gypsy to strike at his rival; a horrifying truth that is revealed at the moment of death. All the ingredients of Verdi’s dramatic abundance appear here: mysterious sound worlds, harsh contrasts, vocal brilliance, opulent tableaux. The cohesive narrative style gives way to the variation of suggestive musical images with which Verdi served «the most important part of the drama: revenge«.

Η Bayerische Staatsoper δεν σταματά να εκπλήσσει και να με γοητεύει με τις υψηλής ποιότητας και μοναδικής αισθητικής παραγωγές της. Αυτό συνέβει και με τη μνημειώδη παραγωγή της όπερας του Giuseppe Verdi – Il trovatore, σε σκηνοθεσία του Olivier Py!!! Για μένα είναι η πιο αντισυμβατική και μοντέρνα σκηνοθεσία του κλασικού έργου του Verdi, με τις κορυφαίες φωνές των Jonas Kaufmann,  Anja Harteros και Elena Manistina.

Η υπόθεση του έργου Il trovatore, σε λιμπρέτο του Salvadore Cammarano, έχει ληφθεί από ένα ισπανικό δράμα που είχε συγγράψει ο Antonio García Gutiérrez. Η Τσιγγάνα Αθουθένα προκειμένου να εκδικηθεί τον θάνατο της μάγισσας μητέρας της, που είχε καεί ζωντανή επειδή ακριβώς ήταν μάγισσα, κατά διαταγή του κόμη Ντε Λούνα, έφθασε στο σημείο ν΄ απαγάγει το ένα από τα δύο παιδιά του κόμη, τον Μάνρικ τον οποίο κράτησε κοντά της και μεγαλώνοντάς τον του δίδαξε τη τέχνη του τροβαδούρου (τραγουδιστής και ποιητής σε αυτοσχεδιασμούς). Με το πέρασμα των χρόνων ο τροβαδούρος Μανλίκ και ο αδελφός του, που εν τω μεταξύ είχε αναλάβει, μετά τον θάνατο του πατέρα τους, Κόμης ντε Λούνα βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον έρωτά τους προς την πανέμορφη Λεονώρα. Και ενώ η Λεονώρα αποδεδειγμένα αγαπάει τον τροβαδούρο, ο κόμης πλημμυρισμένος από εκδίκηση διατάζει πρώτα την σύλληψη τόσο του τροβαδούρου όσο και της τσιγγάνας, που τον συνόδευε, την Αθουθένα, και ύστερα την φυλάκισή τους. Τότε η Λεονώρα προκειμένου να λυτρωθεί από τον κόμη πίνει δηλητήριο και πεθαίνει. Ο Κόμης, μπροστά σ΄ αυτή την εξέλιξη, διατάζει να υποβληθεί ο «τροβαδούρος» σε φρικτά βασανιστήρια, ενώ ταυτόχρονα σύρει την τσιγγάνα Αθουθένα στον εξώστη για να τις δείξει τα βασανιστήρια που πέρναγε ο φίλος της δίνοντας και την εντολή της εκτέλεσής του. Και την στιγμή που ο Μανλίκ εκτελείται η Αθουθένα φωνάζει στον Κόμη με δυνατή φωνή: «Ήταν ο αδελφός σου»!

rsys_36925_51cadfc29c14b

rsys_36988_51cb15cc8ad2e

Η σκηνοθεσία του Olivier Py είναι ένα non-stop μπαράζ από εφιαλτικές εικόνες, ένα μείγμα από στυλ και περιόδους που επιτίθεται στο κοινό με μια ταχύτητα αστραπής σε ένα πολυεπίπεδο περιστρεφόμενο σύνολο. Μια τυφλή ηρωίδα, μια καύση στο σταυρό, ένα μωρό βγαλμένα από την κοιλιά της μητέρας του, κληρικοί με κωνικά λευκά καπέλα που υποδηλώνει την Ιερά Εξέταση, ένα στάδιο-μέσα-στο-στάδιο που γυρίζει μηχανικά διηγούνται τις δικές τους ιστορίες πίσω από την παντομίμα. Ο Olivier Py καταφέρνει μέσα από μια προκλητική, γεμάτη συμβολισμούς, κινηματογραφική και πολυεπίπεδη αφήγηση να αποδώσει όλη την φρίκη της ιστορίας με ένα αξεπέραστο τρόπο που σε κρατά σε εγρήγορση και με την αδρεναλίνη στα ύψη!!! Με άλλα λόγια ο Olivier Py είναι ένας μάγος των εικόνων που σε παρασέρνει σε μια ζοφερή ιστορία που σε σοκάρει. Σε αυτό συμβάλουν και τα εντυπωσιακά, πολυεπίπεδα και μετακινούμενα σκηνικά που σχεδίασε ο Pierre-André Weitz.

Ο Jonas Kaufmann ως Manrico ήταν συγκλονιστικός φωνητικά και ερμηνευτικά. Με μια εκλεπτυσμένη έκφραση και ένα φλογερό τόνο στο «Ah! Si, ben mio» – με ντελικάτες τρίλιες – ήταν γοητευτικός. Για τον Kaufmann ο Manrico δεν είναι μόνο ένας εραστής, αλλά και ένας μαχητής, ένα θύμα μιας δύσκολης σχέσης μητέρας-γιου και μιας τραγικής οικογενειακής ιστορίας. Η ερμηνεία του είναι υποδειγματική και κατάφερε να κερδίσει το κοινό του Μονάχου. Αλλά και η Anja Harteros ως Leonora ήταν εκπληκτική με μια φωνή κρυστάλλινη, χωρίς μελοδραματισμούς αλλά γεμάτη δυναμισμό. Το κοινό την αποθέωσε για την ερμηνεία της με ένα δυνατό και παρατεταμένο χειροκρότημα που έκανε την Bayerische Staatsoper να τρανταχτεί. Τέλος, εξαιρετική ήταν και η Elena Manistina ως Azucena.

rsys_36990_51cb16030baacrsys_36994_51cb166bb8de2

rsys_36996_51cb16ad41e07 (1)

rsys_37002_51cb1757bd592rsys_37008_51cb1823ce152rsys_37010_51cb185684c5brsys_37012_51cb1889e26a6

rsys_37014_51cb18bfe033frsys_37000_51cb171f2560drsys_36998_51cb16dc09f4arsys_37016_51cb1c43b8f89rsys_36992_51cb163484155rsys_37004_51cb178e764d6

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: