ΚΑΜΕΡΑΤΑ / George Frideric Haendel – Alessandro | Μέγαρο Μουσικής Αθηνών [ΕΦ] (28/6/2013)

Σχολιάστε

29/06/2013 από cmorfakis

26-1--6-thumb-large

Οι προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν για την όπερα του Haendel – Alessandro ήταν μεγάλες αλλά η σκηνοθεσία της Lucinda Childs ήταν απόλυτη απογοήτευση, σε αντίθεση με την τέλεια μουσική εκτέλεση από την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τον Γιώργο Πέτρου.

Ο Alessandro είναι μια όπερα που γράφτηκε για τη Royal Academy of Music (1719) με συνθέτη τον George Frideric Handel το 1726, ενώ ο Paolo Rolli είναι ο λιμπρετίστας, ο οποίος βασίστηκε στην ιστορία του Ortensio Mauro, La superbia d’Alessandro. Η ιστορία είναι βασισμένη γύρω από το ταξίδι του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ινδία, όπου συναντά τον Πόρο, ο βασιλιάς της Ινδίας, ο οποίος ήταν το αντικείμενο μιας άλλης όπερας του Handel με αυτό το όνομα. Συνοπτικά η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: Ο Αλέξανδρος αρχίζει να πιστεύει ότι είναι ο γιος του θεού Δία. Αυταπάτη του είναι τέτοια που απαιτεί να λατρεύεται ως θεός. Οι Μακεδόνες στρατηγοί του συνωμοτούν για να τον θεραπεύσουν από αυτή την πεποίθηση, αλλά οι προσπάθειές τους είναι αδύναμες. Κατά τη διάρκεια αυτών των προσπαθειών, οι Rossane και Lisaura είναι αντίπαλοι για την αγάπη του Αλέξανδρου. Τα γεγονότα αυτά ωστόσο, λειτουργούν ως αφορμή για το ξετύλιγμα μιας φανταστικής μπαρόκ ιστορίας που ελάχιστη σχέση έχει με τους ιστορικούς χαρακτήρες που όλοι γνωρίζουμε. Άντ’ αυτού, η πλοκή της όπερας επικεντρώνεται στο ερωτικό τρίγωνο που αναπτύσσεται μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών: του μεγάλου Αλεξάνδρου, της Περσίδας πριγκίπισσας Rossane και της πριγκίπισσας Lisaura από την Σκυθία, και που οφείλεται στην αναποφασιστικότητα του πρώτου να επιλέξει σε ποια από τις δύο υποψήφιες θα χαρίσει τον έρωτά του. Οι υπόλοιπες «ιστορικές» προσωπικότητες που παρελαύνουν από τη σκηνή, όπως οι στρατηγοί Κλείτος και Λεωνάτος, ο βασιλιάς της Ινδίας Ταξίλης κ.ά., περιορίζονται σε δευτερεύοντες ρόλους.

Το έργο, ένα πραγματικό tour de force για τους τρεις πρωταγωνιστές, έχει σχεδόν εξωπραγματικές φωνητικές απαιτήσεις! Τα ιστορικά στοιχεία του λιμπρέτου λειτουργούν μάλλον ως αφορμή για το ξετύλιγμα ενός παραμυθιού, σε μια φαντασμαγορική εκδοχή που ακροβατεί ανάμεσα στον περίτεχνο κόσμο του μπαρόκ και στις παρασκηνιακές σχέσεις των κινηματογραφικών αστέρων της δεκαετίας του ’30 όπως το απέδωσε σκηνοθετικά η Lucinda Childs.

Παρά τις μεγάλες προσδοκίες, λόγω και των προηγούμενων υψηλής αισθητικής παραγωγών της Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, η παραγωγή της όπερας του Haendel – Alessandro ήταν απογοητευτική!!! Ίσως μια από τις χειρότερες παραγωγές όπερας που έχω παρακολουθήσει ποτέ… Η σκηνοθεσία της Lucinda Childs ήταν άθλια, κιτς και ανύπαρκτη. Τόσο κακόγουστη και ανέμπνευστη που κατάφερε να καταστρέψει το έργο. Όσο για τα σκηνικά και κουστούμια του Πάρη Μέξη χωρίς αισθητική και ξεπερασμένα. Δεν θα ήθελα να σχολιάσω περισσότερο αυτή την απαράδεκτη παραγωγή.

Το πιο αξιόλογο στοιχείο της παράστασης ήταν η άψογη μουσική εκτέλεση της όπερας από την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τον Γιώργο Πέτρου. Για την τελειότητα στην απόδοση ενός τόσο απαιτητικού έργου αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους μουσικούς της Καμεράτας και στον κ. Πέτρου. Επίσης, εξαιρετικές ήταν οι φωνητικές ερμηνείες των Blandine Staskiewicz ως Rossane και Adriana Ku erová ως Lisaura. Ο Max Emanuel Cencic ως Alessandro παρότι ήταν φωνητικά άψογος δεν μου άρεσε προσωπικά για τον ρόλο του Alessandro.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: