Boris Eifman: Rodin, Eifman Ballet – Saint Petersburg | Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (3/2/2013)

Σχολιάστε

04/02/2013 από cmorfakis

24395___rodin

«Με τη βοήθεια της γλώσσας του σώματος, στην παράσταση μας μιλάμε για το πάθος, την εσωτερική πάλη, την απόγνωση – μιλάμε για όλα τα φαινόμενα της ζωής και του ανθρώπινου πνεύματος που τόσο αστραφτερά εκφράστηκαν στο μπρούτζο και το μάρμαρο από τον Ροντέν και την Κλωντέλ. Δημιουργώντας το καινούργιο μου έργο, προσπάθησα να μετατρέψω σ’ ένα ασυγκράτητο ρεύμα αισθαντικών κινήσεων μια στιγμή αποτυπωμένη στην παγωμένη πέτρα.

Το μπαλέτο «Rodin» είναι μια ενατένιση του παράλογου τιμήματος που οι ιδιοφυΐες πρέπει να πληρώσουν για τη δημιουργία αιώνιων αριστουργημάτων και για τα βάσανα και τα μυστήρια της δημιουργίας που θα ταλαιπωρούν πάντα το πνεύμα των καλλιτεχνών»

Boris Eifman, Σημείωμα από το πρόγραμμα της παράστασης.

Μια εμβληματική δραματική και εξπρεσιονιστική χορογραφία-αφήγηση για την ταραγμένη σχέση του Auguste Rodin (Αύγουστου Ροντέν) και της ερωμένης και μούσας του, Camille Claudel (Καμίγ Κλωντέλ), είναι η τελευταία δημιουργία του Boris Eifman – Rodin, η οποία αποτελεί ένα παράθυρο στην τέχνη, τον παράφορο έρωτα, στο βάσανο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, την ψύχωση και τη συντριβή. Όσοι κατάφεραν να παρακολουθήσουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (ΜΜΑ) το συγκεκριμένο μπαλέτο ήταν πραγματικά τυχεροί καθώς και οι τρεις παραστάσεις που δόθηκαν ήταν sold out! Θεωρώ το Rodin του Boris Eifman την καλύτερη παράσταση χορού που έχω παρακολουθήσει τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο και μια από τις κορυφαίες γενικά. Είναι ένα έργο που σου προκαλεί μια ψυχολογική αναστάτωση, ένα κόμπο στο στομάχι ενώ φεύγεις από την αίθουσα συγκλονισμένος και απολυτρωμένος μέσω μιας διαδικασίας κάθαρσης. Το παρατεταμένο και δυνατό χειροκρότημα του αθηναϊκού κοινού έκαναν την Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη να δονείται, αποθεώνοντας τους συντελεστές της παράστασης!!!

Ο εμπνευσμένος χορογράφος, αφομοιώνοντας δημιουργικά φόρμες και διδάγματα σπουδαίων χορογράφων όπως οι Maurice Béjart, Roland Petit, Martha Graham, Pina Bausch, και εμπνεόμενος από τη γαλλική ρομαντική μουσική των Ravel, Saint-Saëns, Massenet δημιουργεί ένα μεγαλειώδες έργο που εξερευνά την τραγική φύση της ιδιοφυΐας, την απελπισμένη αναζήτηση της αναγνώρισης και την τραγικότητα του έρωτα.

1500

Στον Rodin του Boris Eifman πραγματική πρωταγωνίστρια είναι η Camille Claudel (Καμίγ Κλωντέλ), η ερωμένη που παραμερίστηκε στη διαδρομή του εραστή της προς τη φήμη και το μεγαλείο και παρακολουθεί τη βασανιστική της κάθοδο στην παραφροσύνη και σε μια ματαιωμένη ζωή. Το μπαλέτο αρχίζει και τελειώνει σε ένα άσυλο ψυχοπαθών, εκεί όπου η Καμίγ πέρασε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής της, εξόριστη από την οικογένειά της και την κοινωνία, που δεν ανεχόταν μεγάλες αποκλίσεις από τους συμφωνημένους κανόνες. Η κουρτίνα πέφτει καθώς ο Ροντέν δουλεύει απορροφημένος με μανία μια σύνθεση ενός άνδρα που γονατίζει μπροστά σε μια γυναίκα, ένα από πιο εξαιρετικά έργα του, «Το Αιώνιο Είδωλο». Η πραγματική γυναίκα είναι πια έγκλειστη σε άσυλο και εκεί θα τελειώσει τη ζωή της ενώ εκείνος θα συνεχίσει τον ανήφορο για τη δόξα και το μεγαλείο, που ήταν πάντα ο μοναδικός προορισμός του.

2500

Ο  Rodin είναι γεμάτος πάθος, μίσος, βασανισμένο έρωτα, μια σπουδαία ιστορία που έχει όλα τα συστατικά για ένα δραματικό ψυχολογικό μπαλέτο και ο Eifman, σπρώχνει με ορμή τους χορευτές του σε υπερδραματικές καταστάσεις και διεισδύει στον εσωτερικό κόσμο των χαρακτήρων μέσα από το χορό και την κίνηση. Είναι ένα εικαστικό υπερθέαμα, ποίηση σε κίνηση, μια φαντασμαγορία με αναφορές σε κορυφαία έργα του Γάλλου γλύπτη: Το Αιώνιο Είδωλο, Οι Πύλες της Κολάσεως, Οι Αστοί του Καλέ, Η Εποχή του Χαλκού, γλυπτά τα οποία ζωντανεύουν επί σκηνής από τους εκπληκτικούς χορευτές Boris Eifman Ballet. Σε αυτό το πλαίσιο ο Eifman χρησιμοποιεί τα σώματα των χορευτών, όπως ο γλύπτης Rodin χρησιμοποιούσε τα υλικά του: τεντώνει, λειαίνει, διορθώνει και επανατοποθετεί χέρια, παλάμες  και κορμιά και φτιάχνει ένα μπαλέτο – σπουδή  για την μοναξιά, το ταλέντο αλλά και τη σκληρότητα  του δημιουργού.

Η χορογραφία του Eifman είναι δυναμική και αέρινη ταυτόχρονα. Ο χορογράφος αξιοποιεί τα σώματα των χορευτών με ένα ποιητικό λυρισμό οπτικοποιώντας το όραμά του για τη μοιραία σχέση του Rodin με την Claudel.Rodin ένα ψυχολογικό μπαλέτο, με πρωτότυπα και μοντέρνα εκφραστικά μέσα, με μια αποκαλυπτικού χαρακτήρα χορογραφία, ένα έργο αφιερωμένο στο ακατανόητο μυστήριο της καλλιτεχνικής δημιουργίας και του μοιραίου έρωτα που μπορεί να σε εμπνεύσει αλλά και να σε καταστρέψει ταυτόχρονα. Το μπαλέτο Rodin του Eifman επιτρέπει να εξερευνήσετε ένα σύνθετο θέμα, χωρίς να προκαλεί σύγχυση στο κοινό.

5500

photos-by-michael-khowry-group

_DSC9779_1

DSC_2222

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.631 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: