Declan Donnellan / Cheek by Jowl «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζων Φορντ | Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών (20/12/2012)

Σχολιάστε

21/12/2012 από cmorfakis

Whore_2146990b

Brother, even by our mother’s dust, I charge you,
Do not betray me to your mirth or hate,
Love me, or kill me, brother.

– Annabella, Tis Pity She’s A Whore.

«Try everything once except incest and folk-dancing» λέει μια παλιά σκωτσέζικη παροιμία η οποία ταιριάζει απόλυτα στο έργο του John Ford «Κρίμα που είναι πόρνη» («Τis Pity She’s a Whore»). Το χαρακτηριστικό στοιχείο του έργου του Ford έγκειται στο γεγονός ότι ούτε καταδικάζει ούτε αθωώνει τις ερωτικές σχέσεις ανάμεσα στα αδέλφια: παρουσιάζει απλώς το πάθος τους ως κάτι αναπόφευκτα καταδικασμένο σε ένα υποκριτικά θρησκευόμενο κόσμο. Ουσιαστικά, η πλοκή του «Κρίμα που είναι πόρνη» μοιάζει με μια ψυχωτική εκδοχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Ωστόσο, το έργο του Ford είναι κάτι περισσότερο από ένα θεατρικό έργο της εποχής του. Είναι ένα έργο με μια παράξενη διαχρονία που αντανακλά επίσης όψεις της κοινωνικής ζωής 21ου αιώνα, όπου ο real βιασμός μπορεί να ιδωθεί στο Big Brother, οι πόλεμοι παρουσιάζονται από την τηλεόραση ως θέαμα, και η πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων βιομηχανία πορνό προβάλει  τις ολοένα και πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης διαστροφής.

23tispity-web-articleLarge

Tis-Pity-Shes-a-Whore-11_-Prudence-Upton-690x460

Το έργο διαδραματίζεται σε ένα τυπικό εφηβικό υπνοδωμάτιο (με ιδιωτικό μπάνιο, όπου λαμβάνουν χώρα άθλιες πράξεις). Αυτή είναι η φωλιά της Annabella, στην οποία κυριαρχούν ανάμικτες οικείες εικόνες θηλυκότητας που κυμαίνονται από μια αφίσα από την τηλεοπτική σειρά «True Blood» ως μεσαιωνικές παραστάσεις της Θεοτόκου. Απαγορευμένο σεξ, βία και ταμπού που σπάνε συνθέτουν μια παράσταση στην οποία ο σκηνοθέτης καταφέρνει να διατηρήσει μια σταθερή ένταση μεταξύ δράματος και σάτιρας. Μέσα από τις πέντε πράξεις του έργου, σε  στίχο και πρόζα, ο Donnellan εισάγει τολμηρές εκρήξεις τραγουδιού και χορού, μερικές φορές τραβώντας σχεδόν το δράμα προς την μουσική κωμωδία, αλλά χωρίς να χάσει τίποτα από κτηνωδία του.

photo09

photo10

Σε μια σκηνή που κυριαρχείται από ένα υποβλητικό φωτισμό και μεθυστικούς χορούς του σεξ και του θανάτου, το θεατρικό έργο του John Ford, μεταφέρθηκε στην 3η χιλιετία από τον Βρετανό σκηνοθέτη Declan Donnellan, ως μια ξέφρενη μπαλέτο-όπερα κολασμένων εραστές που φλερτάρουν με την αποκάλυψη. Ωστόσο, η σκηνοθετική οπτική του Declan Donnellan / Cheek by Jowl κυριαρχείται από μια τάση εντυπωσιασμού η οποία δεν έχει να προσθέτει τίποτε περισσότερο από όσα έχουμε ήδη δει σε άλλες παραγωγές, ενώ απουσιάζει το ποιοτικό βάθος.

Παρότι, υπάρχουν σίγουρα αρκετές σκηνές που χαρακτηρίζονται για την ευρηματικότητά τους, οι οποίες λούζουν τη δράση σε μια παραισθησιογόνα λάμψη, και οι οποίες αποτελούν τροφή για τα μάτια, ωστόσο, η σκηνοθεσία παραμένει επιφανειακή και αρκετά βρετανικής αισθητικής!!! Ο Declan Donnellan, εγκλωβισμένος ίσως σε προηγούμενες επιτυχημένες παραγωγές του Cheek by Jowl, σκηνοθετεί το «Κρίμα που είναι πόρνη» με το άγχος αλλά και την ανάγκη να αποτελέσει μια σκηνοθετική πρόταση που θα να προκαλέσει το ενδιαφέρον κοινού και κριτικών, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες τους.

Μέσω της σκηνοθετικής του ματιάς επιχειρεί να παρασύρει το κοινό σε μια Shadowland όπου οι χειρότερες υπερβολές της ανθρώπινης συμπεριφοράς, τα όνειρα που δεν τολμούμε να ξεστομίσουμε, είναι ελεύθερα να μας καταδιώξουν το βράδυ. Δεν καταφέρνει ωστόσο να δημιουργήσει μια παράσταση η οποία να παραμείνει στη μνήμη των θεατών και η οποία να προσθέτει κάτι στη θεατρική ιστορία αλλά αντίθετα δημιουργεί μια παραγωγή της σειράς.

photo11

photo14

Οι ηθοποιοί, αν και με ένα ξεκάθαρα βρετανικό στυλ θεατρικής ερμηνείας είναι όλοι εξαιρετικοί. Εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της η Lizzie Hopley (Putana) ως καμαριέρα και βάγια της Annabella, ο εξαιρετικός Jack Gordon ως Giovanni και η απολαυστική Suzanne Burden ως Hippolita που μεταμορφώνεται σε μια Ερινύα που έχει ξαναγεννηθεί με μεταξωτά γάντια και μαργαριτάρια. Κορυφαία όλων η πρωταγωνίστρια Lydia Wilson ως Annabella.

Tis_Pity-67._L-R_Lydia_Wilson_Jack_Gordon.jpg.scaled1000

photo18Tis_Pity-208._L-R_Jimmy_Fairhurst_Lizzie_Hopley_Laurence_Spellman.jpg.scaled1000

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: