Θεόφραστος Σακελλαρίδης: Ο Βαφτιστικός | Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (26/10/2012)

Σχολιάστε

27/10/2012 από cmorfakis

Επιθυμούσα πάντα να παρακολουθήσω μια παράσταση ελληνικής οπερέτας αλλά πραγματικά δίσταζα λόγω των όχι και τόσο αξιόλογων παραγωγών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ). Ωστόσο, η Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής συνεπής σε μια υψηλού επιπέδου παρουσίαση ενός οπερετικού ρεπερτορίου (Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Κ. Β. Γκλουκ το 2011 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών∙ Ο θρίαμβος της Κλέλια του Κ. Β. Γκλουκ το 2012 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) στην αυθεντική του μορφή αποτέλεσε αφορμή για να ικανοποιηθεί ο παλιός μου πόθος. Και πραγματικά είχα πολύ καιρό να διασκεδάσω τόσο απολαμβάνοντας μια αξιόλογη λυρική δημιουργία.

Ο Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη μας μεταφέρει μέσα από ένα μουσικό ταξίδι και γεμάτες ζωντάνια και ρυθμό μελωδίες σε μια άλλη ονειρική Αθήνα… Μια Αθήνα που σφύζει από ζωή, που γλεντά ξέγνοιαστη σε ρυθμούς βιενέζικων βαλς, με πόλκες, μαζούρκες, σουίνγκ, ταγκό και αρχοντορεμπέτικα. Η ιστορία τη Βιβίκας και του Ζαχαρούλη θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει ένα πετυχημένο κινηματογραφικό μιούζικαλ της δεκαετίας του 1960. Ο Βαφτιστικός είναι ένα ταξίδι στη μουσική μας παράδοση, μια ηθογραφία της ελληνικής αστικής κοινωνίας με διαχρονικά μηνύματα. Αυτή η σημαντική ελληνική οπερέτα σημειώνουν οι Βασίλης Παπαβασιλείου και Σωτήρης Χαβιάρας «ταξιδεύοντας με επιτυχία καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα έρχεται να συναντήσει σήμερα, τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, το ελληνικό κοινό, που έχει όσο ποτέ ανάγκη να θυμάται, ενάντια στον πόνο και την απόγνοση των καιρών, ότι ο κυματισμός της επιθυμίας, ο παλμός της ζωής και το ενδεχόμενο της χαράς είναι πάντα εδώ» (από το πρόγραμμα της παράστασης).

Η εξαιρετική  μουσική διεύθυνση της Καμεράτας – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής από το Γιώργο Πέτρου και η εμπνευσμένη σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, πλούσια σε φρεσκάδα και δυνατές εικόνες που σε παρασύρουν σε μια άλλη εποχή, καθώς και τα  λιτά αλλά ευρηματικά σκηνικά και κουστούμια της Marie Noelle Semet αποτελούν συστατικά στοιχεία για μια πολύ πετυχημένη παράσταση. Ίσως η μοναδική αδυναμία αυτής της παραγωγής να είναι η μέτρια σε απόδοση Μικτή Χορωδία του Δήμου Αθηναίων που σε ορισμένα σημεία δεν ακούγονταν καθαρά, αδυναμία που είχαν και ορισμένοι ερμηνευτές και αποτελούσε ένα από τα γενικά προβλήματα της παράστασης. Η Τζίνα Φωτεινοπούλου ως Βιβίκα και ο Δημήτρης Ναλμπάντης ως Ζαχαρούλης έκλεψαν τις εντυπώσεις.

Συμπερασματικά, η παρούσα παρουσίαση του Βαφτιστικού από την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής ήταν μια πάρα πολύ καλή παραγωγή, υψηλών προδιαγραφών η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εξαγώγιμο εμπορικό πολιτισμικό προϊόν, που θα έκανε περισσότερο γνωστή την πλούσια μουσική μας παράδοση σε ένα διεθνές κοινό που δυστυχώς την αγνοεί…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 1.632 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: